REGENERACJA DPF
Filtr cząstek stałych inaczej DPF/FAP, to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z sadzy. Gromadzące się w filtrze cząstki zapychają go i ograniczają jego wydajność. Na żywotność DPF-u wpływa stan techniczny pojazdu, rodzaj tankowanego paliwa oraz dodatków dodawanych do niego, jak również sposób jazdy.
Wymiana filtra jest kosztowna i trzeba za nią zapłacić nawet do 10 tysięcy złotych. Dużo tańszą ofertą jest regeneracja filtrów DPF / FAP, którą wykonuje nasza firma. Wykonujemy również czyszczenie katalizatorów samochodowych.
Filtr możesz wysłać do nas kurierem, przywieźć go sam lub przyjechać samochodem, a my go zdemontujemy na miejscu. Następnie metodą endoskopową ocenimy stan filtra czy nie jest uszkodzony mechanicznie lub czy nie ma ewentualnych nadtopień. Na koniec zbadamy stopień zablokowania, a zmierzone nadciśnienie zostanie wydrukujemy na protokole.
Procedura czyszczenia i regeneracji filtra DPF i katalizatorów polega na hydrodynamicznym podawaniu wody o podwyższonej temperaturze z dodatkiem detergentu w celu ułatwienia usunięcia osadów:
Wymiana filtra jest kosztowna i trzeba za nią zapłacić nawet do 10 tysięcy złotych. Dużo tańszą ofertą jest regeneracja filtrów DPF / FAP, którą wykonuje nasza firma. Wykonujemy również czyszczenie katalizatorów samochodowych.
Filtr możesz wysłać do nas kurierem, przywieźć go sam lub przyjechać samochodem, a my go zdemontujemy na miejscu. Następnie metodą endoskopową ocenimy stan filtra czy nie jest uszkodzony mechanicznie lub czy nie ma ewentualnych nadtopień. Na koniec zbadamy stopień zablokowania, a zmierzone nadciśnienie zostanie wydrukujemy na protokole.
Procedura czyszczenia i regeneracji filtra DPF i katalizatorów polega na hydrodynamicznym podawaniu wody o podwyższonej temperaturze z dodatkiem detergentu w celu ułatwienia usunięcia osadów:
- w czasie płukania są rozpuszczane i wypłukiwane: sadza, popiół oraz resztki oleju
- w drugim cyklu zmieniany jest kierunek przepływu wody czyli zgodnie z kierunkiem spalin
- trzeci ostatni cykl to powtórzenie pierwszego
- w następnym i ostatnim etapie filtr jest osuszany strumieniem powietrza o temperaturze 90 stopni
- cykle są powtarzane aż do osiągnięcia momentu wyczyszczenia filtra DPF.
Procedura, którą wykonujemy gwarantuje usunięcie popiołu, sadzy, oleju silnikowego w 98,5% z DPF. Wykonujemy test przeciwciśnienia dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu. Dzięki regeneracji DPF i regeneracji katalizatorów wykonanej w naszym warsztacie, filtr i katalizator odzyskują dawne właściwości oraz zabezpieczają przed szkodliwymi substancjami pochodzących ze spalin silników wysokoprężnych.